تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی – تاریخی شوشتر گفت: احتمالا نوروز آینده گردشگران امکان بازدید از جداره‌ی غربی آبشارها و آسیاب‌های شوشتر را به‌دلیل وجود خطر ریزش نخواهند داشت.

امین محمودزاده” گفت: اگر بودجه‌ی مناسبی در اختیار داشته باشیم، تلاش می‌کنیم طرح‌های استانداردسازی را اجرا کنیم تا پایه‌هایی برای گردشگری در این مجموعه گذاشته شود. در این‌باره به‌جز بخشی از قلعه‌ی سلاسل (۶۰ پله) بقیه‌ی مکان‌ها تقریبا وضعیت ثابتی دارند و با توجه به اقداماتی که انجام شده است، مشکلی ندارند و برای بازدید گردشگران آماده‌اند.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که برای رفع خطر و بحران در جداره‌ی غربی مجموعه‌ی سازه‌ها و آبشارها، مشاور خوبی پیدا کنیم تا طرحی برای جلوگیری از ریزش و استحکام‌بخشی این دیواره تهیه و اجرا شود.

وی با بیان این‌که به‌دنبال این هستیم تا در صورت امکان، از وجود یک مشاور بین‌المللی استفاده شود و قرار است با یونسکو نیز مکاتباتی انجام شود، گفت: با توجه به شرایط این بخش از مجموعه، احتمالا امکان بازدید گردشگران در نوروز امسال وجود نخواهد داشت، زیرا هر لحظه احتمال ریزش آن وجود دارد. با این حال، مرحله‌ی اول کاری را تا پایان سال مالی شروع می‌کنیم.

محمودزاده همچنین بیان کرد: اکنون در حال تهیه‌ی یک گزارشی از اقداماتی که برای رفع بحران در مجموعه سازه‌های آبی – تاریخی شوشتر انجام داده‌ایم‌، هستیم تا به یونسکو ارائه کنیم. این گزارش زیر نظر معاون میراث فرهنگی کشور تنظیم می‌شود و با گزارش‌های دوره‌یی که به یونسکو می‌فرستیم، متفاوت است. در این گزارش، علاوه بر روند پیگیری‌ها برای رفع بحران، به تعاملی که در پلان مدیریت در نظر گرفته شده بود نیز اشاره می‌شود. اولین تعامل بین ارگانی هم با وزارت نیرو بود که تلاش می‌کنیم در مراحل بعدی، با شهرداری هم به توافق‌هایی برسیم. (ایسنا)



تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روناش : این تصاویر روز دوشنبه مورخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۱ از دریاچه پشت سد تنظیمی علی کله دزفول تهیه شده اند .

بدون شرح …!!!



تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

گتوند، دزفول - شهردار گتوند نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی را مهم و کلیدی دانست و گفت:نقش و تاثیر رسانه در پیشبرد طرح ها و برنامه ها مهم و اثر گذار است.

ˈمحسن شکری زاده ˈ روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه در برقراری ارتباط سالم و سازنده بین مردم و دستگاههای اجرایی افزود: تقویت این ارتباط روند فعالیت و پیشبرد طرح ها را شتاب می بخشد.
وی در این نشست به مشکلات شهرداری گتوند اشاره کرد و گفت: این شهرداری به دلیل مشکلات مالی برای پرداخت حقوق کارکنان نیز مشکل داشته به طوریکه چند ماه حقوق کارکنان شهرداری گتوند پرداخت نشده است.
شکری زاده از مردم گتوند خواست در راستای تعامل و همکاری با این شهرداری و نیز کمک به عمران و آبادانی شهر با پرداخت عوارض ، این شهرداری را در خدمات رسانی هر چه بهتر یاری کنند.
وی گفت:تعامل و مشارکت مردم با شهرداری در حل مشکلات شهری بسیار موثر و کار ساز بوده و امید است با اجرای برنامه های پیش بینی شده بتوان سهم مشارکت مردم را افزایش داد.
شهردار گتوندبه ظرفیت های این شهر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت:با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح های عمران شهری علاوه بر رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این شهر ، سطح خدمات رسانی به شهروندان نیز افزایش می یابد.
شکری زاده همچنین با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این شهرداری از ساماندهی بازارچه شهرداری خبر داد و گفت:در نخستین گام محل پارک وسایل نقلیه در بازارچه ساماندهی شد.
وی ساماندهی واحدهای فروش آبزیان را از دیگر اقدامات این شهرداری در این راستا برشمرد.



تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در سالهای اخیر از سرقت مسلحانه طلافروشی در روز روشن و سرقت از بانک ملی گرفته  تا سرقت های به ظاهر کوچکی که زیاد به چشم نمی آیند که گاهی تمام دارایی یک خانواده است در گتوند دیده و شنیده شده است.

سلام گتوند: چند سالی است که گتوند هر از چندگاهی شاهد یک سرقت کلان است. از سرقت مسلحانه طلافروشی در روز روشن و سرقت از بانک ملی گرفته  تا سرقت های به ظاهر کوچکی که زیاد به چشم نمی آیند ولی گاهی این سرقت ها تمام دارایی یک خانواده است.

عصر روز پنج شنبه 28 دی ماه بود که خبر سرقت از طلافروشی عزیزی در شهر پیچید. انبوه جمعیت کنجکاو در محل حادثه پرسه می زنند و بازار گمانه زنی ها در مورد هویت سارقان، نحوه سرقت و ..... گرم است.

اما در میان بازاریان این گمانه زنی ها با ناراحتی بیشتری صورت می گیرد . شاید سوژه بعدی آنها باشند.

نیروی انتظامی نیز در صحنه حاضر است و به دنبال سرنخ برای دستگیری سارقان است. بازبینی فیلم دوربین های مداربسته و تحقیق و تفحص از بازاریان و همسایگان و .... ادامه دارد.

در این سرقت که تمامی طلاها به سرقت رفتند گفته می شود که 2 نفر ساعت 2 عصر در هنگامی که صاحب مغازه طلاها را جمع کرده بود و آماده رفتن بود، وارد مغازه شده و درب مغازه را بسته و صاحب مغازه را بیهوش کرده و تمامی طلاها را به سرقت بردند.

این سرقت یک کار حرفه ای و سنجیده بود که نشان از برنامه ریزی دقیقی برای آن بود. مقصر دانستن دستگاه و یا شخص خاصی در این حادثه منطقی نیست. اما در همین گذر می توان به نکاتی را بیان کرد.

این واقعه نه اولین سرقت بوده و نه هم آخرین خواهد بود. چرا که درمان واقعه پس از رخ دادن آن کمی مشکل است. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. به جای اقدامات پیشگیرانه نمی توان منتظر حادثه ماند و سپس آن را درمان کرد.

درسالهای اخیر سرقت های مسلحانه و غیر مسلحانه در گتوند بسیار چشمگیر بوده است و نیازمند تدابیر امنستی بیشتری است.

این امر نیازمند گشت زنی های مکرر نیروی انتظامی خصوصاً در نیمه های شب است بطوری که سارقان احساس امنیت نکنند. گاها مشاهده می شود که خودروی پلیس با آژبر خطر در شهر می چرخد و جدای از اینکه عده ای را از خواب بیدار می کند به سارقان نیز اعلام حضور می کند!

این خودروی پلیس عمدتا دو یا سه سرباز به همراه دارد. یک خودرو با دو سرباز به تنهایی نمی تواند جوابگوی تهدیدات سارقان باشد. بایستی در ساعات شب تعداد خودروهای گشت زنی در سطح شهرستان و روستاها افزایش یابد .

سارقان عمدتا در زمان هایی وارد صحنه می شوند که کسی فکر آن را نمی کند. نمونه آن سرقت از بانک ملی بود که در شب عاشورا رخ داد.

در این این سرقت مسلحانه سارقان نیز از غفلت نیروهای انتظامی در خلوتی بازار سوء استفاده کرده و دست به سرقت زده اند.

برای در امان ماندن از اینگونه اتفاقات بایستی سیستم مراکز تجاری و بانکها به نیروی انتظامی وصل باشند تا در مواقع خطر سریعتر عمل کنند.

از میزان خسارت وارده به  این طلافروشی هنوز رقم رسمی اعلام نشده است.



تاريخ : 28 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ظهر دیروز در حضور امام جمعه گتوند مراسم تودیع ومعارفه رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند انجام شد .  محمد علی اسدی به عنوان رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی توسط معاون اداری مالی ومسئول حراست اداره کل اداره فرهنگ وارشاد استان معرفی گردید.

محمد علی اسدی پیش از این در اداره آموزش و پرورش مشغول به کار بوده است.



تاريخ : 28 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس:

مواضع رئیس جمهور در زمینه کشاورزی قابلیت اجرا ندارد

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سخنان رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی درباره بخش کشاورزی و دامداری قابلیت اجرایی ندارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: سخنان رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای کشت زمین‌های بایر در کشور و آبیاری اراضی بدون کشت غیرقابل اجرا و بدون مبانی علمی و تخصصی است.

وی افزود: در بسیاری از استان‌های کشور زمین‌ها قابلیت کشت ندارند و به این دلیل اجرای طرح رئیس جمهور امکان پذیر نیست، مثلا در برخی استان‌های کویری نمی‌توان از زمین‌های کشاورزی استفاده کرد و یا در همین استان‌ها آبی وجود ندارد که بتوان کشاورزی راه‌اندازی کرد.

*حفاظت از جنگل‌ها وظیفه حاکمیتی است

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حفاظت از اراضی جنگلی از وظایف اصلی دولت است و حاکمیت باید در این باره وارد شود و وظایف خود را عملی کند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان دامداران را برای حفاظت از جنگل استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: استفاده از مردم برای نگهداری جنگل‌ها در هیچ‌جای قانون پیش‌بینی نشده است و در این صورت نمی‌توانیم کسی را برای تخریب جنگل‌ها بازخواست کنیم چون مردم باید جلوی تخریب‌ها را بگیرند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: این مهم قابلیت اجرایی ندارد زیرا به نوعی چوب حراج زدن به دارایی‌های طبیعی کشور محسوب می‌شود.

*تورم کاهش نداشته است/آمار دولت این را می‌گوید

عضو مجمع نمایندگان خوزستان اظهار داشت: در سال‌های پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نه تنها شاهد کاهش تورم نبوده‌ایم بلکه شاهد افزایش تورم به صورت سریع بوده‌ایم.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: آمارهای دولت این ادعا را تائید می‌کند و تورم نیز در کوچه و بازار مشخص است و شاهد رشد آن بوده‌ایم.

وی افزود: پیشنهادهای رئیس جمهور به طور قطع در دولت بررسی نشده است زیرا اگر در دولت و کمیسیون‌های تخصصی مطرح شده بود غیرقابل اجرا بودن آن‌ها گوش زد می‌شد.



فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شوشتر در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر گفت : زن مفقود شده که از توابع شوشتر بوده و شایعه شده بود وی ربوده و یا به قتل رسیده است ، پس از یک ماه بی خبری دوباره به آغوش خانواده خود بازگشت .

سرهنگ صادق تاجی پور گفت : این زن با تلاش نیروی انتظامی و همکاری مقامات قضایی در شوشتر ، بالاخره پس از یک ماه تلاش شبانه روزی ، بار دیگر به همراه فرزند خردسال خود به آغوش خانواده برگشت .

وی افزود : پیش از این در شوشتر شایعه گشته بود که یک زن به همراه فرزند خردسال خود در نزدیکی شوشتر ربوده شده و آدم ربایی صورت گرفته است و پس از مدتی نیز شایعه شده بود که این زن به قتل رسیده است که خوشبختانه هم اکنون به نزد خانواده خود بازگشته است که جا دارد از همکاری مقامات قضایی در شوشتر تقدیر و تشکر نمایم .

همچنین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شوشتر به خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر از اجرای یک طرح انتظامی خبرداد و گفت : طرح خلع سلاح و یا همان طرح جمع آوری سلاحهای غیر مجاز در شوشتر اجرا گردید .

سرهنگ صادق تاجی پور افزود : در این طرح تعدادی سلاح جنگی و شکاری کشف و ضبط گردید .

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شوشتر در پایان خاطر نشان نمود : از همه شهروندان درخواست می شود به جهت جلوگیری از حوادث ناگوار در اثر استفاده از این سلاحها ، هرگونه اطلاعاتی در زمینه سلاحهای غیر مجاز در شوشتر و توابع آن در اختیار دارند فورا به اطلاع پلیس برسانند تا اقدامات قانونی صورت گیرد .



 

روستای سرداراباد به شهر سرداران و دهستان میان آب به بخش مستقل ارتقا یافتند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفتند: روستای سردارآباد به شهر و دهستان میان آب به بخش مستقل ارتقا یافتند.

به گزارش دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شوشتر و گتوند، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی اظهار داشتند: با پیگیری هایی که از چند سال گذشته صورت گرفته بود روستای سردارآباد به شهر سرداران و دهستان میان آب به بخش مستقل ارتقا یافتند.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان افزودند: با توجه به شرایط و ضوابط قانونی لازم برای ارتقای شهرک شهید نورمحمدی، شهرک اندیشه وشهرک شهید علم الهدی به شهر،دولت مکلف است ارتقای این شهرک ها را به شهر انجام دهد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی در ادامه افزودند: کارهای مقدماتی و اداری جهت ارتقا شهرک های مذکور به شهر توسط فرمانداری شهرستان شوشتر و استانداری خوزستان به وزارت کشور ارسال شده تا در دستور کار وزارت کشور قرار بگیرد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در پایان ابراز امیدواری کردند: با ایجاد شهرها و بخش های جدید و استقرار امکانات دولتی و رفاهی، خدمات رسانی بیشتر به مردم و پیشرفت روزافزون این مناطق، در دستور کار مسئولین قرار گیرد.



تاريخ : 27 / 10 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر دیروز پس از اینکه در جاده شوشتر دزفول روبروی صالح شهر سرعتگیر و موانعی نصب شد و باتوجه به اینکه در این جاده ماشین های زیادی تردد میکنند ، مطمئناً داشتن دید و روشنایی کافی تاثیر بهتری بعد از نصب این سرعتگیر ها خواهد داشت .

این درحالی است که دیشب بخاطر نبود روشنایی در جاده با آتش زدن چند عدد لاستیک (تایر) ماشین ، این دید را برای رانندگان فراهم کرده بودند که دید مثبتی از نظر رهگذران در این جاده نخواهد داشت . تنها با نصب چند عدد چراغ و چراغ راهنمایی می توان این مهم را فراهم نمود.

درپایان اززحمات مهندس رستمی شهردار صالح شهر واعضاء شورای شهر درخصوص همکاری با اداره راه وشهرسازی گتوندجهت اقدامات انجام شده تشکر مینمائیم.



تاريخ : 27 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- سانحه تصادف بین دو دستگاه خودرو در محوردزفول - شوشتر به مرگ یک نفر منجر شد.

به گزارش ایرنا ، در این حادثه که دوشنبه شب در سه راهی شهرک دولتی به وقوع پیوست یکدستگاه کمپرسی با یکدستگاه سواری پراید از روبرو با هم برخورد کردند.

انحراف به چپ خودرو پراید علت بروز این سانحه تصادف عنوان شده است.

محور دزفول - شوشتر یک جاده رفت و برگشت کم عرض و مسیر عبور خودروهای سنگین و کمپرسی است که همواره شاهد وقوع حوادث خونین جاده ای است.



تاريخ : 25 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سادات‌ابراهیمی با انتقاد از پرداخت نشدن حقوق کارگران:

جمعیت کارگران شرکت کشت کارون از ۱۰ هزار به ۴ هزار نفر تقلیل یافته است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس، با انتقاد از پرداخت نشدن سه ماه حقوق کارگران شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر، گفت: کارگران این شرکت به‌علت پرداخت نشدن مطالباتشان دست از کار کشیده‌اند.

سیدمحمد سادات‌ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یاد‌آوری مشکلات کنونی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر، تصریح کرد: متأسفانه این شرکت با وجود دارا بودن حدود ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، هم‌اکنون به‌علت ضعف مدیریتی با مشکلات بسیاری روبه‌رو است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از پرداخت نشدن سه ماه حقوق کارگران شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر، گفت: کارگران این شرکت به‌علت پرداخت نشدن مطالباتشان دست از کار کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات کنونی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر موجب بروز معضلات اقتصادی و اجتماعی در منطقه شده است، افزود: به‌طور حتم مسئولان باید برای حل این موضوع برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهند.

سادات‌ابراهیمی با اعلام اینکه زمینه‌ها برای فعالیت و شکوفایی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر وجود دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون این شرکت دارای نیروی انسانی، آب و زمین‌های کشاورزی مناسب است، بنابراین مسئولان باید از منابع به‌طور هدفمند استفاده کنند.

وی خواستار حل مشکلات شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر از سوی وزیر اقتصاد و امور دارایی شد و گفت:‌ این وزارتخانه باید تیمی را برای بررسی نواقص و مشکلات این شرکت به منطقه بفرستد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه متأسفانه در چند سال اخیر نیروهای متخصص بومی در شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر کنار گذاشته شده‌اند، افزود:‌ از طرف دیگر این شرکت به جذب نیروهای پروازی پرداخته است.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی این شرکت ۱۰ هزار نفر نیروی کار داشت که متأسفانه هم‌اکنون این میزان به ۴ هزار نفر رسیده است، لذا می‌طلبد تا منابع این منطقه در جهت صحیح استفاده شود.



تاريخ : 25 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اختصاصی نشریه اینترنتی صالح شهر :

آقاي مهندس اميرحسين رحيمي نيا  بعنوان رييس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند منصوب گرديد .

وی نزدیک به 13 سال در اداره منابع طبیعی شهرستان شوشتر و 5 سال اخیرنیز بعنوان معاونت منابع طبیعی شهرستان شوشتر در آن اداره مشغول به کار بوده است .

مراسم تودیع و معارفه ایشان دیروز ساعت 2 بعداز ظهر با حضور فرماندار محترم شهرستان گتوند و مسئولین اداره کل منابع طبیعی استان و جهاد کشاورزی برگزار گردید . 

انتصاب بجا و شايسته ایشان را صميمانه تبريك و تهنيت عرض نموده ، و  آرزوی   موفقیت برای ايشان  در خدمت  به نظام مقدس  جمهوري اسلامي ايران در سایه توجهات حضرت ولی عصر ( عج) را از درگاه ایزد منان  خواستاریم.  ان شاء الله

 



امروز صبح که خبر برگزاری مراسم رحلت پیامبر و شهادت امام رضا (ع) در حسینیه صاحب الزمان (عج) منعکس شده بود ، هم اکنون یکی از همشهریان محترم و مخاطب همیشگی نشریه صالح شهر با ارسال خبری مبنی بر اینکه این مراسم در مسجد حضرت محمد (ص) صالح شهر نیز برگزار گردیده ، ما را بر این داشت تا با تماس با یکی از  هیئت امنای مسجد حضرت محمد (ص) صالح شهر جویای این مراسم شویم .

ایشان با بیان این مطلب که در مسجد حضرت محمد (ص) این مراسم با استقبال زیاد مردم همراه بوده و با مداحی حاج آقا پیمان ، به سوگ این عزای بزرگ نشسته بودند .

ضمناً مراسم شام نیز جهت کلیه خواهران و برادران عزادار تدارک دیده شده بود .

 

 



گزارش اختصاصی نشریه صالح شهر :

عاشقان خاندان عصمت و طهارت در صالح شهر به مناسبت 29 صفر سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و همچنین رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) به سوگ نشستند.

این مراسم طی دو شب  در حسینیه صاحب الزمان (عج) همراه با مداحی آقایان گماری ، مجید علیزاده و حمید سوخته نژاد برگزار گردید .

در این جا شایان ذکر است هیئت های مذهبی و تکایا و مساجد دیگر صالح شهر تنها مراسم ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش را به سوگ می نشینند ، و از مراسمات دیگر به هر دلیل غیر موجه ای سر باز می زنند .

مدیریت نشریه اینترنتی صالح شهر این موضوع را طی گزارشی که پس از اربعین حسینی نیز منتشر و گله مند از هیئت امنای مساجدی که اینگونه مراسمات را برگزار نمی نمایند تا بتوانیم الگوی نسل های آینده مان شویم ، از مسئولین مربوطه استدعا می نمایم که این موضوع را مورد بررسی و پیگیری های لازم  قرار دهند .

امید آنکه در تمام هیئت های مذهبی و مساجد شهر صدای نجوای عزاداری عاشقان به اهل بیت (ع)به گوش برسد .



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در ادارات گفت: دستگاههای اجرایی در راستای رعایت حقوق شهروندی باید با دقت و توجه بیشتری به وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈعبدالرضا احسانی نیاˈ روز چهارشنبه در کلاس اخلاق مدیران و روسای ادارات شهرستان دزفول افزود:حضور به موقع در محل کار و پیگیری امور مربوط به ارباب رجوع از جمله حقوق شهروندی است که دستگاههای اجرایی باید به آن توجه کنند.
وی احترام به ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به امور مربوط به آنان را از جمله اخلاق شایسته یک مدیر شاغل در نظام اسلامی دانست و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید در تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات مردم پیش قدم باشند.
فرماندار دزفول،روسا و مدیران دستگاههای اجرایی را به عمل به دستورات اسلام به عنوان برترین علم مدیریت توصیه کرد و گفت:اکثر مدیریت های پیشرفته جهان خط مشی خود را از نظام اسلامی گرفته اند.
حجت الاسلام ˈمحمدکاظم عارفی ˈ از مدرسان حوزه علمیه نیز در این کلاس آموزشی به تشریح اخلاق از دیدگاه اسلام و نیز اخلاق اداری و حقوق شهروندی پرداخت و بخشی از زندگی پربرکت پیامبر گرامی اسلام (ص) در رابطه با اخلاق و عمل به وظیفه را بیان کرد.



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، از افزایش کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان به 27 واحد خبر داد.

به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از مهر، احمد عبدالهی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از کانونهای فرهنگی هنری مساجد گتوند، اظهار کرد:در چند ساله اخیر با رویکرد مثبت دولتهای نهم و دهم کانونهای فرهنگی هنری زیادی در سطح مساجد شهرستان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تأسیس کانون ‌های فرهنگی هنری گامی مؤثر در راستای تخصصی کردن فعالیت‌ های هنری و فرهنگی در مساجد است، افزود: در این بخش برنامه ریزی مدون و فعالیتهای مطلوبی صورت گرفته است.
عبداللهی با اشاره به فعالیت 24کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان گتوند، از صدور مجوز سه کانون دیگر خبر داد و گفت: به این ترتیب کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان به 27 کانون افزایش می یابد.
وی به تشریح فعالیتهای این کانونها اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاسهای خوشنویسی، نقاشی، انجمنهای شعر، و کلاسهای مشاوره و عدم اعتیاد از جمله برنامه هایی است که توسط این کانونها برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند اظهار کرد: رونق بخشیدن به فعالیت ‌های فرهنگی و دینی، استعدادیابی فرهنگی میان نیروهای مذهبی و تلاش برای شکوفایی استعدادهای موجود در نهادهای مذهبی به ویژه مساجد از اهداف تاسیس و راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد است.


تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهردار جنت مکان در شهرستان گتوند از احداث دومین پارک در این شهر برای استفاده مردم خبر داد.

به گزارش سلام گتوند تورج بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این پارک در زمینی به مساحت یک هکتار در مرکز شهر و با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث می شود.

 وی با اشاره به توسعه فضای سبز در جنت مکان اظهار کرد: خوشبختانه در چند ساله اخیر با حمایتهای دولت، توجه بسیار خوبی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شده است و با تبدیل شدن جنت مکان از روستا به شهر، فضای سبز نیز در این شهر گسترش داده شده است و زیباسازی محیط در دستور کار این شهرداری بوده است و با درختکاری خیابانهای شهر و احداث فضای سبز ورودی شهر، تحول بسار خوبی در جنت مکان حاصل شده است.

بابایی به سایر فعالیتهای این شهرداری اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی روشنایی معابر تعداد ۳۶ تیر چراغ برق توسط این شهرداری جابه جا شده است.

شهردار جنت مکان اظهار کرد: ضمن اینکه لایروبی زهکش ورودی شهر نیز انجام شده است و برای بارندگیهای فصل زمستان مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی ورودی شهر و مسیر سه راهی گتوند نیز اداره راه و شهرسازی فعالیتهای بسیار خوبی انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.



تاريخ : 21 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 21 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

محسن شکری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر از ساماندهی بازارچه شهرداری گتوند خبر داد و گفت: سعی می کنیم این بازارچه نقش بیتشر و بهتری را در زمینه تنظیم بازار در این شهرستان داشته باشد.

به گزارش سلام گتوند به نقل از مهر وی با اشاره به مشکلات این بازارچه اظهار کرد: در اولین گام برای حل مشکلات این بازارچه اقدام به ساماندهی محل پارک وسایل نقلیه کرده ایم و البته همکاری مردم نیز در این میان بسیار مهم است.

شکرزی زاده اضافه کرد: برای بهبود وضع بهداشتی این بازارچه همچنین واحدهای فروش آبزیان نیز به صورت متمرکز در یک نقطه خاص از بازرچه قرار خواهند گرفت و از تمام واحدهای صنفی این بازارچه نیز می خواهیم نسبت به رعایت موارد بهداشتی و حریم عابر پیاده در دو طرف بازارچه اقدام لازم را انجام دهند.


تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اهواز-یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: آرام غذا خوردن ترشحات اسید معده را تنظیم و بلعیدن غذا را نیز آسان‌تر می کند.

ˈعلی اکبر شایستهˈ چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از آن‌جا که بخشی از هضم و جذب غذا درون دهان و به وسیله آنزیم‌های بزاق انجام می‌شود، تند غذا خوردن موجب می‌شود غذا به میزان کافی جویده نشده و مدت زیادی درون دهان قرار نگیرد.

وی افزود: ماده غذایی باید در دهان نرم شود تا راحت‌تر وارد مری شده و بلعیده شود و اگر غذا مدت زیادی در دهان نباشد،‌ عمل میکس و مخلوط شدن به خوبی انجام نمی‌شود.

شایسته تصریح کرد: هنگامی که غذا سریع خورده می‌شود، مقدار زیادی هوا نیز با آن بلعیده می‌شود که موجب سنگین شدن معده و روده شده و ناراحتی‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: برای جویدن غذا و زمان نگهداشتن آن در دهان نمی‌توان مدت خاصی تعیین کرد و خود فرد این موضوع را تشخیص می‌دهد و در صورتی که غذا به مقدار کافی نرم شده باشد می‌توان آن را بلعید.

وی گفت: تندخوری غذاهایی که لازم است کاملا جویده شوند ممکن است موجب پارگی مری شده و همین پارگی‌ها عوارض زیادی ایجاد کنند که حتی گاهی می‌تواند تا مرگ نیز پیش رود.

شایسته اضافه کرد: به طور معمول غذا پس از چند ثانیه از مری عبور کرده و به معده می‌رسد و در افرادی که در حرکات مری مشکل دارند ممکن است این زمان زیاد شود که باید آرام‌تر غذا بخورند.



تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند، دزفول - نخستین ایستگاه مطالعه در فرمانداری شهرستان گتوند راه اندازی شد.

فرماندار گتوند روز چهارشنبه هدف از برپایی ایستگاه مطالعه در این فرمانداری را گسترش فرهنگ مطالعه بین اقشار جامعه و سهولت دسترسی ارباب رجوع به کتاب عنوان کرد.

ˈهوشنگ محمدپور ˈ افزود:در سایر ادارات شهرستان گتوند نیز بزودی ایستگاه مطالعه راه اندازی می شود.

وی با تاکید بر تجهیز کتابخانه های گتوند گفت: امسال امکانات خوبی به کتابخانه های عمومی این شهرستان واگذار شداما برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی کتابخانه ها نیاز به همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان می باشد.

فرماندار گتوند همچنین از افتتاح دو باب کتابخانه عمومی در روستاهای تابعه این شهرستان خبر داد و افزود: تاسیس کتابخانه در مناطق روستایی گام مهمی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و انس با کتاب در این شهرستان است.



تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند، دزفول- مسوول امور بانوان فرمانداری گتوند از برگزاری طرح رحمت ویژه بانوان این شهرستان خبر داد.

ˈنرگس اسکندریˈ روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون بانوان فرمانداری گتوند افزود: این طرح در شهرهای صالح شهر ،گتوند ، ترکالکی، جنت مکان و سماله تا پایان سال جاری اجرا می شود.

وی افزود: با اجرای طرح رحمت بیش از 250 نفر از بانوان تحت پوشش برنامه های آموزشی قرار می گیرند.

مشاور فرماندار گتوند در ادامه با تشریح اقتصاد مقاومتی در راستای مقاوم سازی اقتصاد ملی به نقش بانوان در این زمینه اشاره کرد و گفت:

نقش بانوان به عنوان مدیر سبد دارایی خانواده و فرهنگ سازی در جهت استفاده از تولید ملی در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و اثر گذار است.

اسکندری همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقش بانوان در تربیت فرزندان گفت: باید تلاش کرد سبک زندگی اسلامی با بهره گیری از ظرفیت بانوان و آموزش فرزندان ، در جامعه نهادینه شود.

در این جلسه مشاور سپاه ناحیه گتوند گزارشی از آموزش های سبک زندگی اسلامی و نقش زنان در اقتصاد مقاومتی در حلقه های طرح صالحین ارائه کرد.



تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

وظایف انتخاباتی مردم، مسئولان و رسانه‌ها و هشدار نسبت به نقشه‌های دشمن/ هدف ملموس دشمن مانع تراشی در راه حضور پر شور مردم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم، پیامدهای مبارک و تعیین کننده قیام 19 دی مردم قم را جلوه هایی از تحقق وعده های صدق الهی خواندند و با تأکید بر ایستادگی و هوشیاری کامل در مقابل طرحها، روشها و حرکات دشمن بویژه در قبال انتخابات خرداد آینده، نکات مهمی را درباره وظایف مسئولان، خواص، مردم، رسانه ها و کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند بیان کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر، درس آموزی از مناسبتهای ماندگاری همچون قیام 19 دی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریکا را امری محال می دانستند اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال کامل در مقابل امریکا، در چشم جهانیان به ملت و نظامی تبدیل شدند که نامشان ملتهای جهان را به وجد می آورد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 10 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مشمولانی که از تاریخ ۱۲ آذر ماه سال جاری به بعد از خدمت دوره ضرورت معاف شده‌اند، در صورت گذراندن دوره آموزش نظامی برای آنها کارت معافیت صادر می‌شود.

گفتنی است، مطابق قانون وظیفه عمومی همه مشمولانی که به واسطه معافیت‌های کفالت، ایثارگران، مددجویان و موارد ویژه غیر از معافیت پزشکی از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند، پس از گذراندن دوره آموزش نظامی کوتاه مدت می‌توانند کارت معافیت دریافت کنند.

برای مشمولانی که از تاریخ ۱۲ آذر ماه سال جاری از خدمت معاف شده و پرونده آنها در مرحله معرفی برای صدور کارت است، در صورت طی دوره آموزش نظامی و دریافت گواهی‌نامه مربوطه، کارت معافیت صادر می‌شود.

سپری کردن دوره آموزشی شامل معافیت‌های پزشکی نبوده و آن دسته از مشمولانی که از خدمت دوره ضرورت معاف شده‌اند یا قبلا آموزش نظامی را در یکی از نیروهای مسلح گذرانده و یا گواهی‌نامه آموزش تکمیلی بسیج دارند، نیازی به طی دوره آموزشی مجدد نبوده و با ارائه اصل گواهی مذکور به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) می‌توانند درخواست معافیت از خدمت را ارائه دهند.



تاريخ : 19 / 10 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام جمعه گتوند خواستار حمايت بيشتر از واحدهاي تعاوني شد و گفت: با تقويت واحدهاي تعاوني، مشکل اشتغال در کشور حل مي شود.

به گزارش سلام گتوند به نقل از خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين علوي اصل در همايش "تعاون محور اشتغال" افزود: با حمايت از سرمايه گذاران و راه اندازي واحد هاي تعاوني مي توان مشکل بيکاري جوانان شهرستان گتوند را برطرف کرد.
وي زمينه سازي براي ايجاد اشتغال در کشور را ضروري دانست و گفت: اعطاي تسهيلات بانکي گامي مهم در راستاي کمک به واحدهاي تعاوني است .
سپس معاون توسعه کارآفريني و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان در سخناني بر ضرورت طرح ترويج و توسعه کارآفريني و توانمندسازي جوانان مستعد مناطق محروم تاکيد کرد: کمک به بهبود و توسعه کيفيت زندگي جوانان مناطق محروم استان، کمک به پرورش ايده هاي خلاق و نوآور و ايجاد فرصت هاي اشتغال و کسب و کارهاي جديد توسط جوانان و نيز زنان سرپرست خانوار استان از جمله اهداف اصلي طرح است.



ادامه مطلب

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس مطرح کرد

کسی منکر وجود معدن نمک در مخزن سد گتوند نیست/ورود پسماند نیشکر و فاضلاب دلیل دیگر شوری آب کارون

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه کسی منکر وجود معدن نمک در مخزن سد گتوند نیست، گفت: ورود پسماند نیشکر و فاضلاب‌های مختلف به رودخانه کارون موجب افزایش شوری آب این رودخانه می‌شود.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اعلام مطلب فوق  اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که در خصوص سد گتوند وجود دارد، عدم اطلاع رسانی به موقع وزارت نیرو و حتی سکوت برخی مسئولان این وزارتخانه است.

وی با یبان اینکه برخی شنیده‌های بنده که البته به صورت غیر رسمی اعلام شده، باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده بود، گفت: در این خصوص بنده به وزیر نیرو تذکر کتبی دادم همچنین تذکر شفاهی خود  را در مجلس اعلام کردم تا اینکه مسئولان وزارت نیرو اعلام کردند احداث این سد آسیبی به منطقه وارد نخواهد کرد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه البته در این موضوع اشکالات و ضعف هایی هم وجود داشت که وارد است و ما به دنبال رفع آن هستیم، ادامه داد: برخی عنوان می کردند که طبق گفته فلان نماینده مجلس، آب پشت سد گتوند هیچ مشکلی از لحاظ شوری ندارد؛ این در حالی است که ما نمی گوییم آب رودخانه کارون به طور 100 درصد ایده آل است.

وی اضافه کرد: کسی منکر وجود معدن نمک در مخزن سد گتوند نیست و مسئولان مربوطه نیز بارها تاکید کردند که در خصوص این موضوع اقدامات کارشناسی بسیاری صورت گرفته است؛ کارشناسان داخلی و خارجی نیز به اتفاق نظر نظر رسیدند که طرحی را برای مهار این پدیده تهیه کنند که این طرح تهیه و اجرا شده و سد، آبگیری و نیروگاه نیز راه اندازی شده است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی افزود: بر اساس تمام اقدامات کارشناسی که صورت گرفته است، در حال حاضر، پس از آبگیری، شوری آب نیز به طور مرتب رصد می شود و بر اساس همان پیش بینی‌ها کار پیش می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه شوری آب رودخانه کارون دلایل متعددی دارد که یکی از آنها به بحث توده نمکی مربوط است، گفت: البته در هنگام بارندگی‌ها که دریاچه متلاطم می شود، میزان شوری آب رودخانه کارون افزایش می یابد ولی در زمان غیر بارندگی‌ها، کارشناسان به طور روزانه گزارش می دهند که میزان شوری آب این رودخانه رو به کاهش است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس بیان کرد: با سرازیر شدن از سد گتوند به سمت اهواز و شهرهای پایین‌تر، انواع و اقسام پسماندهای نیشکر و فاضلاب های مختلف به رودخانه کارون وارد می شود که موجب افزایش شوری آب این رودخانه می شود.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی با بیان اینکه مسئولان وزارت نیرو به طور صد در صد بر مشکلات این سد اذعان دارند، افزود: ما نیز قطعا نقدهای خود را اعلام خواهیم کرد اما از مردم و بخش کشاورزی نیز حمایت می کنیم.  

 



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 10 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سئوال سادات‌ابراهیمی از وزیر کشور در کمیسیون شوراها

علت تبدیل نشدن منطقه عرب‌حسن شوشتر به بخش مستقل چیست؟

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس، گفت: در جلسه روز سه شنبه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور علت ارتقا نیافتن برخی منطقه‌های حوزه انتخابیه خود را از وزیر کشور سئوال می‌کنم.

سید محمد سادات‌ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه فردا سه‌شنبه نوزدهم دی ماه، با حضور در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از وزیر کشور سئوال خواهد کرد، گفت: سئوال من مربوط به تغییر تقسیمات کشوری در منطقه شوشتر و گتوند است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی،‌ افزود: سئوال من از مصطفی محمدنجار، درباره علت ایجاد نشدن بخش مستقل به مرکزیت عرب‌حسن است.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه، علت ارتقا نیافتن روستاهای سردارآباد، اندیشه، علم‌الهدی و نورمحمدی به شهر را از وزیر کشور جویا خواهم شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه جمعیت و وسعت این مناطق به حدی است که قابلیت ارتقای آنها بر اساس قانون وجود دارد، تصریح کرد: وزیر کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد که چرا این وزارت‌خانه تا به حال به موارد قانونی در زمینه ارتقای سطح تقسیمات کشوری در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند با توجه به وسعت و جمعیت مناطق مذکور، عمل نکرده است.



تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش گروه اقتصاد روناش ، براساس ماده واحد قانون کار کارگاه‌های مشمول این قانون مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند ….

براساس قانون کار حداقل و حداکثر عیدی آخر سال کارگران بین ۷۷۹ هزار و یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصاد روناش ، براساس ماده واحد قانون کار کارگاه‌های مشمول این قانون مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند.

مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

بنابراین با توجه به اینکه حداقل دستمزد سال جاری کارگران ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومان است حداقل و حداکثر عیدی پایان سال بین ۷۷۹ هزار تومان و یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان خواهد بود.

همچنین براساس تبصره این قانون، مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد.

مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

بنابراین گزارش ، سال گذشته حداقل عیدی کارگران ۶۰۶ هزار و ۹۶ تومان و حداکثر عیدی ۹۰۹ هزار و ۱۴۴ تومان بود.



تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاداسلامی شوشتر نمایشگاه بزرگ  کتاب بابیش از۳۰۰۰  عنوان و حدود۱۵۰۰۰  جلدکتاب از۱۶ دیماه لغایت ۳۰ دیماه ۱۳۹۱ توسط انتشارات فرهنگ جامع تهران با همکاری اداره فرهنگ وارشاداسلامی شوشتر درشوشتربه مدت ۲ هفته  برگزارمی شود.

به گفته بنی هاشمی سرپرست اداره فرهنگ وارشاداسلامی شوشتر:  کتابهای متنوعی ازجمله : اجتماعی،ادبیات،کودکان، کمک درسی ،مذهبی، وعناوین متنوع  دیگری  دراین نمایشگاه ارائه شده است مردم شوشترعلاقه زیادی به کتاب ومطالعه دارند ونمایشگاه با استقبال خوبی روبرو می شود .وی با اشاره به اینکه نمایشگاههای کتاب متعددی باعنوانهای مختلف درطول سال درشهرستان شوشترتوسط انتشارات مختلف درشوشتربرگزارمیگرددافزود:کتاب بایددرسبدخانوارها قرارگیردتا مردم کتاب راجزئی ازنیازهای روزمره خوداحساس کنند،ایشان درادامه ازعلاقه مندان به فرهنگ کتاب وکتابخوانی خواستند تا همه روزه ازساعت ۸ صبح لعایت ۲۱ شب جهت بازدیدازنمایشگاه به آدرس: خیابان طالقانی،روبروی دبیرستان بنت الهدی ،بقعه سیدمحمدشاه مراجعه نمایند.

 



تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فروزان هزاره سین از اهالی روستای شیخ شمس الدین شوشتر – از ناحیه پا دچار معلولیت جسمی (کوتاهی ) است.

فروزان دوره آمادگی را در مدرسه استثنایی سپری کرد اما با توجه به برخوردای از سلامت ذهنی، مقرر شد که از امسال در مدارس عادی همراه سایر دانش آموزان مشغول به تحصیل شود.

از مهر ماه با توجه به وضعیت و شرایط جسمانی این کودک خوزستان میز و نیمکتی برای استفاده وی در مدرسه فراهم شد و اکنون او با حضور در مدرسه و کلاس درس می تواند همچون سایر همکلاسی ها و هم سن و سالانش از نعمت خواندن و نوشتن بهره‌مند شود.