تاريخ : 29 / 2 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
گتوند - خبرگزاری مهر: فرماندار گتوند گفت: یکی از مولفه های اقتدار نظام جمهوری اسلامی مشارکت پرشور و باصلابت مردم در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ محمدپور صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گتوند اظهار کرد: شرکت در انتخابات کنونی باعث تحقق شعار حماسه سیاسی و سبب مصونیت مملکت در برابر دشمنان نظام می شود و انتخاب فرد اصلح برای مسئولیت سنگین ریاست جمهوری نیاز به بصیرت دارد که البته مردم نیز در این زمینه هوشیار هستند و توطئه های دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

محمدپور با بیان اینکه دشمنان در براندازی نظام در فتنه 88 و جدایی بین مردم و مسئولان در انتخابات 90 شکست خوردند، عنوان کرد: دشمن در انتخابات 92 به این نتیجه رسیده باید گفتمان انقلاب و اسلام را منزوی کرده و دوباره گفتمان سازش و تسلیم را بر مردم تحمیل کرده و با بزرگ کردن مشکلات و سیاه نمایی وضع موجود، مشکلات را برگردن گفتمان انقلاب بیندازند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همواره مورد توجه دوستان و دشمنان بوده است، افزود: ملت ایران در طول 34 سال گذشته از گردنه های بسیار سختی عبور کرده و مقایسه شرایط امروز با سال 57 نشان می دهد که ملت ایران همواره روبه پیشرفت بوده و دشمنان انقلاب همواره در موضع ضعف و عقب نشینی بوده اند.

محمدپور ادامه داد: مردم همیشه در صحنه گتوند نیز همگام با تمام ملت ایران با حضور در پای صندوق های اخذ رای و شرکت در انتخابات پیش رو یک بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام و انقلاب خواهند زد.



حسین طلا رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با بیان اینکه احتمالاً هیئت نظارت در چند مرحله نتایج بررسی صلاحیت‌ها را اعلام خواهد کرد، گفت: نتایجی که امروز اعلام می شود، درباره صلاحیت افرادی است که در هیات‌های اجرای تایید شده بودند و نتایج آن در هئیت‌های نظارت بخش و شهرستان های مورد بررسی قرار گرفته بود، است.

وی افزود: نتایج بررسی صلاحیت کاندیدای شورای شهر امروز از طریق هیات نظارت بخش و شهرستان به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ابلاغ می‌شود تا به افراد اعلام شود؛ افرادی که اعتراض داشته باشند تا اول خرداد فرصت دارند تا شکایت‌ خود را به طور مکتوب اعلام کنند.

طلا تصریح کرد: نتایج رد صلاحیت‌های شورای شهر نیز که توسط مجموعه هیئت عالی نظارت بررسی شده، سوم خرداد ماه اعلام خواهد شد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: نتایج را به فرمانداری‌ها و بخشداری‌‌های اعلام می‌کنیم تا از طریق آنها به کاندیدا اعلام شود.



تاريخ : 28 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

صالح شهر - نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سید حسین علوی اصل، امام جمعه گتوند و دیگر مسؤولان اجرایی و فرهنگی این شهرستان در محل دفتر امام جمعه گتوند برگزار شد.

در بخش نخست این نشست حجت الاسلام سید حسین علوی اصل، امام جمعه گتوند با بیان این که در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید مسایلی مطرح شوند که زیربنای فرهنگ جامعه باشند، اظهار داشت: تبادل نظر درباره دین و معارف اسلامی زیربنای اصلی فرهنگ جامعه اسلامی است.

امام جمعه گتوند با تأکید بر این که دغدغه اصلی در جامعه امروزی نهادینه کردن دین در همه عرصه ها است، ابراز داشت: قرآن کریم بهرتین وسیله در جهت شکوفایی و ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی جامعه است.

حجت الاسلام علوی اصل با بیان این که شورای فرهنگ عمومی اتاق فکر هر شهر در زمینه فرهنگی و اجتماعی است، بیان داشت: در این زمینه باید از سوی شورای فرهنگ عمومی تصمیمات لازم اتخاذ شود و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی گتوند خواستار تشکیل ستاد فعالان قرآنی در شهرستان گتوند شد و گفت: این ستاد باید زیر نظر شورای فرهنگ عمومی گتوند فعالیت کند تا با تقسیم کار و تدبیر مناسب مسایل و مشکلات مورد نظر در زمینه مباحث و انجمن های قرآنی حل شوند.

گفتنی است، در بخش دیگری از این نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، رییس اداره تبلیغات اسلامی گتوند و فرماندار گتوند در سخنانی جداگانه به بیان دیدگاه های خود در زمینه مسایل دینی و فرهنگی و فعالیت های قرآنی این شهرستان پرداختند.



تاريخ : 26 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
گتوند - خبرگزاری مهر: فرماندار گتوند گفت: 13 درصد نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این حوزه مورد تائید هیئتهای اجرایی قرار نگرفت و رد صلاحیت شدند.

هوشنگ محمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طبق قانون آن دسته از افرادی که در شهرها صلاحیت آنها مورد تائید قرار نگرفته اعتراض خود را به هیئت نظارت در استان و در روستاها به هیئت نظارت شهرستان اعلام کنند ضمن اینکه بعد از بررسی مجدد و نهایی در هیئتهای اجرایی، لیست نهایی از سوی این فرمانداری اطلاع رسانی خواهد شد.
وی از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و یازدهمین دوره ریاست جمهوری در روز 24خرداد ماه آینده خبر داد و افزود: کارهای اجرایی  طبق برنامه وزارت کشور و بر اساس تقویم در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی، هیئت اجرایی موظف به دریافت اعتراضها است و باید در اسرع وقت اعتراضهای دریافت شده را به هیئت نظارت ارسال کند.
همچنین بر اساس تبصره سه ماده 50 قانون انتخابات شوراهای اسلامی هیئت نظارت استان از زمان دریافت اعتراض 10 روز فرصت دارد تا اعتراضهای دریافت شده را بررسی و نتیجه را به هیئتهای اجرایی برای ابلاغ به نامزدها ارسال کند.



تاريخ : 25 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اگر شب ها سری به خیابان های سطح صالح شهر بزنیم ، شاهد تاریک ویا کم نور بودن سطح معابر و بعضی از خیابان های صالح شهر هستیم . این خیابان ها از حدود 3 سال قبل مجهز به سیستم روشنایی با نصب تیرهای چراغ برق شده اند ،  اما بعد از اینکه روشنایی این تیرها بر اثر سوختگی این چراغ ها از بین میرود ،  دیگر به تاریکی مطلق فرو خواهند رفت .

آیا به این فکر کردیم که اگر پدر یا مادرمان بخواهد در شب به بیرون از خانه برود ممکن است چه اتفاقی برای او بیفتد؟

آیا به این فکر کردیم که در تاریکی ،  افراد می توانند مخفی شوند تا از دسترس گشت نیروی انتظامی در امان بمانند ؟ و .....

امید میرود تا مسئولین محترم صالح شهر بتوانند این امر را برای خود و  ما مردم صالح شهر مهیا کرده و از این مسئله به سادگی نگذشته و چشم پوشی ننمایند .



تاريخ : 25 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با توجه به اینکه حدود 2 ماه از انتشار اولین جلد از گاهنامه شاهد صالح شهر می گذرد ، در دو ماه گذشته برآن شدیم تا شماره دوم آن را نیز منتشر نمائیم .

جلد دوم نشریه شاهد صالح شهر مراحل تهیه و تدوین و گردآوری و آماده سازی آن انجام گرفته ، در مراحل پایانی خود بسر می برد و آماده چاپ می باشد .

شماره دوم نشریه که درهفته اول خرداد ماه 1392 منتشر خواهد گردید ، ویژه ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر می باشد .

در این شماره سعی شده است تا عیوب شماره قبل برطرف و باتوجه به پیشنهاد های همشهریان محترم صالح شهری و مسئولین محترم شهرستان ، که استقبال ویژه و چشمگیری از این نشریه گردیده بود ، بخش های تازه ای به صفحات آن اضافه گردیده است .



تاريخ : 25 / 2 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم اولین سالگرد درگذشت زوج خبرنگار در شوشتر برگزار می شود .

سال گذشته بود که مرحوم حسین زراعتکار و زهره افتخاری در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند .

این مراسم در روز پنجشنبه مورخ ۲۶/۲/۹۲ از ساعت ۴ تا ۶ عصر در مسجد شیخ علی شوشتر واقع در فلکه ۱۷ شهریور – جنب بانک مهر برگزار می گردد .



تاريخ : 24 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش خبرگزاری فارس ، محمد خانچی در بازدید از هیئت‌های نظارت شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار کرد: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان تمام تلاش خود را در راستای ارتقای مشارکت مردم به‌کار می‌گیرند.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه ناظران بر انتخابات خبر داد و بیان داشت: ناظران باید با دقت از آرای مردم صیانت کنند و با همکاری هیئت‌های عالی نظارت و هیئت‌های اجرایی در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن انتخابات ۲۴ خرداد تلاش می‌کنیم.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان از ادامه بررسی اعتراضات داوطلبان در هیئت‌های نظارت خبر داد و خاطرنشان کرد: این هیئت به‌منظور احقاق حقوق مردم و داوطلبان با دقت و مطابق با امر صریح قانون اقدام می‌کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه کاندیداها از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند، بیان داشت: تأییدشدگان انتخابات شوراهای اسلامی می‌توانند از تاریخ ۱۶ خرداد امسال، تبلیغات خود را به مدت هفت روز آغاز کنند.



تاريخ : 23 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بانزديک شدن به انتخابات شورای شهر صرف نظرازاينکه چه کساني عضو شورای نهايي خواهندبود، نکته اي که نخبگان ،اساتيددانشگاه ،رسانه ها ، وفعالان عرصه انتخابات وبطوراعم کليه شهرونداني که توسعه وپيشرفت شهر برايشان مهم است بايدبدان توجه ويژه کنند ، اين است که معضلات و مشکلات اساسي ومهم شهر عزيزمان رابه گوش کليه مسولین بعنوان يک مطالبه همگاني برسانيم تا درنهايت منافع صالح شهر برنده نهايي باشد.

1-    اشتغال

2-    معضل آب

3-    عدم توسعه راهها

4-    جاذبه هاي گردشگري و طبيعي

5-    كمبود بيمارستان ها  و درمانگاه های دولتي و خصوصي

6-    نبود سالن اجتماعات

7-    نبود امکانات ورزشی مناسب

8-    عدم وجود امكانات استاندارد شهري

و و و .....

 



تاريخ : 23 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
فرماندار گتوند از انتخاب اعضای هیئت اجرایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام گتوند به نقل از فارس، هوشنگ محمدپور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور و بعد از صدور ابلاغیه وزارت کشور فعالیت اجرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گتوند نیز آغاز و رسما روند تشکیل این هیئت به صورت کاملا قانونی طی شده است.

وی درباره روند انتخاب این اعضا افزود: در جلسه‌ای که با حضور معتمدان محلی برگزار شده است تعداد 9 نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر اعضای علی‌البدل هیئت اجرایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان گتوند با رای گیری انتخاب شدند.

فرماندار گتوند با اشاره به ترکیب این هیئت خاطرنشان کرد: هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری حوزه انتخابیه شهرستان گتوند متشکل از 13 نفر است که علاوه بر 9 نفر عضو اصلی؛ فرماندار و دادستان و رئیس اداره ثبت احوال و رئیس دادگستری طبق قانون اعضای اداری هیئت اجرایی را تشکیل می‌دهند.

محمدپور با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی انتخابات پیش رو بسیار مهم است و با حضور حداکثری مردم در انتخابات حماسه سیاسی بزرگی رقم خواهد خورد. 

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی برای خلق حماسه‌ای بزرگ در سال حماسه سیاسی آمادگی کامل دارند و تلاش شده است تا زمینه برای حضور آن‌ها فراهم باشد.

فرماندار گتوند بر مشارکت همه جانبه مردم در انتخابات رئیس جمهوری تاکید کرد و گفت: ملت بزرگوار ایران اسلامی در انتخابات آتی با حضور حداکثری خود بار دیگر وفاداری خود را به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ثابت خواهند کرد.



تاريخ : 22 / 2 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
رییس هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور تاکید کرد: رد صلاحیت‌شدگان داوطلبان انتخاباتی شورای شهر توسط هیات اجرایی تنها از بین اصلاح‌طلبان نبودند.
به گزارش افکار نیوز ،محمدجواد کولیوند با ارائه گزارشی در مورد وضعیت کار هیات‌های نظارت در سطح کشور برای بررسی شکایات داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به روند بررسی صلاحیت‌شان در هیات‌های اجرایی گفت: هیات‌های اجرایی براساس استعلام از مراجع چهارگانه نتایج بررسی‌هایشان را در ۱۹ اردیبهشت به هیات‌های نظارت شهرستان و بخش ارائه کردند، بررسی‌های که در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام شد و اصلا هیات نظارت در آن دخالتی نداشت.


تاريخ : 22 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام موسی کاظم(ع) در حدیثی در باب اهمیت ماه «رجب‌المرجب» فرمودند: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود و هر کس ۳ روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود.
در اهمیت این ماه همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهى که حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌شود و غضب الهى از او دور می‌شود و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود.
امام موسی کاظم(ع) در یک روایتی در باب اهمیت ماه رجب‌المرجب فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود، همچنین فرمود: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است، هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد، البته از آن نهر بیاشامد.
برای این ماه خدا اعمال مختلفی ذکر شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

 



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 18 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

با شرجی شدن هوا، گرما بار دیگر به خوزستان سلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هنوز چند روزی از آب‌ و هوای مطبوع بهاری همراه با باران‌ که زیبایی و طراوت خاصی را به اکثر شهرهای استان خوزستان داده بود نگذشته است.

هوایی که گاهی به ویژه در شب‌ها با نسیمی خنک همراه و شرایطی ایده‌آل را برای مردم ایجاد کرده بود.

اما آن هوای خوش روزهای قبل از صبح امروز با شرجی و گرمای بسیار بالا به فراموشی سپرده شده است.

از اوایل امروز شاهد هوایی کاملاً شرجی در آسمان استان خوزستان هستیم به‌گونه‌ای که اکثر شهرهای این استان و به ویژه شهرهای جنوبی را در برگرفته است.

در حالی که مردم برای چند روز شاهد خاموش شدن سیستم‌های خنک‌کننده بودند با آغاز موج جدید گرما کولرها به آماده‌باش مجدد درآمدند.

این شرایط آب‌ و هوایی از هم‌اکنون خبر گرمای طاقت فرسای جنوب در تابستان را با خود به ارمغان آورده است.

* تداوم شرایط فعلی تا فردا

رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در این خصوص اظهار کرد: این شرایط جوی در پی بارندگی‌های اخیر و افزایش رطوبت بر منطقه ایجاد شده است.

سعید ابراهیمیان ادامه داد: دمای کنونی در آبادان و جنوب خوزستان 37 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت دو درجه افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: دمای هوا در طول 24 ساعت گذشته در بیشترین حالت خود به 39 و در کم‌ترین میزان به 25 درجه سانتی‌گراد رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان اضافه کرد: همچنین رطوبت در بیشترین میزان خود 74 درصد و در کمترین حد 30 درصد گزارش شده است.

وی در خصوص تدوام این شرایط جوی نیز گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، هوای شرجی دست کم تا فردا بر آسمان منطقه حکم‌فرما خواهد بود.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از وبلاگ صالح شهر ، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد جوانان ائتلاف برای پیشرفت : جناب آقای صادق رمضانی طی حکمی از سوی جناب آقای مهندس علی هاشمی به عنوان مسئول ستاد جوانان ائتلاف برای پیشرفت استان خوزستان انتخاب گردیدند.

 



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- اجرای طرح بسیج ملی ارتقا سلامت ایرانیان همزمان با سراسر کشور در شهرستان گتوند آغاز شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای اجرای این طرح چهار نفر از پرستاران نظام پرستاری شهرستان دزفول و پنج نفر از پرستاران جمعیت هلال احمر گتوند
مشارکت دارند.
این طرح در تمام ادارات و مراکز بهداشتی شهری و روستایی و نیز خانه های بهداشت اجرا می شود.
کارشناسان بهداشتی در راستای اجرای طرح بسیج ملی ارتقا سلامت ایرانیان علاوه بر کنترل فشار خون و وزن افراد بالای 30 سال ، اطلاعات لازم در خصوص نحوه کنترل فشار خون را به افراد آموزش می دهند.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

محمد خانچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: با توافق صورت گرفته وزارت کشور با هیئت عالی نظارت، امروز مراتب رد صلاحیت داوطلبان به آنها اعلام می‌شود.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان  افزود: معترضان می‌توانند ظرف مدت چهار روز از تاریخ اعلام نتایج، نسبت به اعتراض خود به هیئت‌های عالی نظارت اقدام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کاندیداهای بخش‌ها می‌توانند اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و کاندیداهای شهرستان‌ها به هیئت‌های نظارت استان واقع در امانیه جنب فرمانداری اهواز از ساعت ۹ تا ۱۷ اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های نظارت به مدت هفت روز بررسی‌های خود را بر روی تأئید شدگان هیئت‌های اجرایی انجام می‌دهند، گفت: چنانچه در روند بررسی‌ها داوطلبان بیشتری رد صلاحیت شوند، این موضوع روز ۲۸ اردیبهشت ماه به آنها ابلاغ خواهد شد.

خانچی در پایان اذعان داشت: این افراد نیز به استناد تبصره یک و دو ماده ۵۰ قانون، از زمان ابلاغ به مدت چهار روز یعنی تا اول خرداد ۹۲ می‌توانند شکایت خود را تسلیم هیئت‌های نظارت کنند.



تاريخ : 18 / 2 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 18 / 2 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سیمبان جوان شوشتری در حال انجام وظیفه در یکی از خیابان‌های این شهرستان بر اثر حادثه‌ای جان خود را از دست داد.

صبح امروز سیمبان جوان شوشتری در حال هرس درختان بود که به ناگاه دچار حادثه شد و به دلیل قطع نبودن برق در شبکه جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از شاهدان در محل حادثه برای نجات سیمبان جوان تلاش کردند ولی به دلیل قطع نبودن برق در شبکه امکان دخالت برای مردم و متخصصان شرکت توزیع برق شوشتر فراهم نبود.



تاريخ : 17 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
صبح دوشنبه و در فاصله سی و هشت روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دست اندركاران برگزاری انتخابات سال  ۹۲ در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله فرمودند:

«ما اطلاع داريم كه اين دفعه هم رسانه‌هاى رسمى و شناخته شده‌ى دشمن از مدتى پيش دارند طراحى ميكنند، برنامه‌ريزى ميكنند، برنامه‌سازى ميكنند، براى اينكه دل مردم را نسبت به انتخابات سرد كنند؛ شروع هم كرده‌اند، منتها برنامه‌ريزى‌شان خيلى وسيع‌تر از اين حرفها است؛ ميخواهند مردم پاى صندوق نيايند؛ ميخواهند مردم در اداره‌ى كشور و مديريت كشور سهيم نشوند؛ ميخواهند مردم در صحنه نباشند؛ لذا تلاش ميكنند. اگر حضور مردم نباشد، آنها براحتى ميتوانند تهاجم خودشان را چندين برابر كنند. حضور مردم است كه به نظام اسلامى و به كشور عزيز ما مصونيت ميبخشد. حضور مردم است كه عوامل قدرت و قوّت را در درون ما تقويت ميكند: علم ما پيشرفت ميكند، بصيرت ما پيشرفت ميكند، سازوكارهاى مديريت ما پيشرفت ميكند - همچنان كه در طول اين سالها پيشرفت كرده است - اين به خاطر حضور مردم است، به خاطر انگيزه‌هاى مردم است؛ ميخواهند اين انگيزه‌ها نباشد، لذا سعى ميكنند انتخابات را بى‌رونق كنند.»



تاريخ : 17 / 2 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از وبلاگ صالح شهر (جوری فر) :

روز شنبه مورخ 14 اردیبهشت 92 در مراسمی که به مناسبت روز معلم در سالن تربیت بدنی شهرستان گتوند برگزار شد از مدیران و معلمان نمونه این شهرستان تقدیر شد . در این مراسم از علی اسپره به عنوان مدیر نمونه مقطع ابتدایی در شهرستان گتوند تقدیر گردید .گفتنی است علی اسپره در سال 1383 نیز به عنوان معلم نمونه معرفی شده بود.



تاريخ : 17 / 2 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از وبلاگ صالح شهر (جوری فر) :

فیلم کوتاه"اینجا مزرعه"کاری از محمد زاده صفری جزء 10 فیلم منتخب تماشاگران جشنواره زمستانی سال 91برنامه نردبان، شبکه مستند گردید . این فیلم مستند در زمان 12دقیقه به فعالیت یک زن روستایی در مزرعه کشاورزی می پردازد. 



تاريخ : 17 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی‌جمهوری اسلامی ایران، افراد کلاهبردار پس از برقراری نخستین تماس با فرد مورد نظر، با شماره تلفن هایی که در پیامک های ارسالی مشخص شده است با بکارگیری ترفندهایی اقدام به گرفتن شماره کارت بانکی یا شماره حساب به همراه رمزهای اول و دوم کارت‌های اشخاص می کنند، سپس مبالغی هنگفتی را از حساب‌های بانکی افراد برداشت می کنند.

به هموطنان گرامی هشدار داده می‌شود به هیچ عنوان، به این گونه تماس ها اعتنایی نکنند.

ضمن آن که برای واریز وجه به حساب عابر‌بانک، نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که” در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده”، فقط شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی‌کردن حساب عابر بانک و بدست آوردن رمز دوم شهروندان استفاده می‌کنند.



تاريخ : 16 / 2 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول-فرماندار گتوند از ثبت نام 284 نفر در انتخابات شهر وروستای این شهرستان خبر داد.

ˈهوشنگ محمدپورˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد افراد کاندیدای عضویت در شورای اسلامی شهرهای گتوند،صالح شهر،ترکالکی،جنت مکان و سماله می باشند.
وی افزود:از 284 کاندیدای گتوند 90 نفر در حوزه شهر گتوند ،66نفر در روستاهای بخش مرکزی و128 نفر در بخش عقیلی ثبت نام کرده اند.
محمد پور تصریح کرد:هفت نفر از کل ثبت نام کنندگان در انتخابات شورای شهرستان گتوند زن وبقیه مرد هستند ضمن اینکه از کل تعداد افراد ثبت کننده 127 نفر انتخاب خواهند شد.
فرماندار گتوند افزود:جوان ترین این افراد 25 سال ومسن ترین این افراد 61 سال سن دارد.
بخش مرکزی شهرستان گتوند 12 روستا وبخش عقیلی گتوند 20روستا دارد



تاريخ : 16 / 2 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خوزستان گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون مرحله اول استخدامی استانداری خوزستان که در تاریخ 26 خردادماه سال گذشته برگزار شد تا فردا اعلام می‌شود.
بهروز حسینی‌فر اظهار کرد: نتایج این مرحله از آزمون استخدامی نهایی است و نامبردگان جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند.
وی ادامه داد: نتایج، مرحله دوم آزمون استخدامی استانداری خوزستان که در 25 اسفندماه 1391 برگزار شد، با سه برابر ظرفیت تا 20 روز آینده اعلام می‌شود.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خوزستان اضافه کرد: پذیرفته شدگان این آزمون‌ها می‌توانند برای مصاحبه آماده شوند.
وی همچنین از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی خرداد ماه 1391 تا فردا خبر داد و خاطر نشان کرد: از طریق این دو آزمون 3 هزار نفر جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند و با اشتغال آن‌ها کمبود نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی تا حدی مرتفع می‌شود.



تاريخ : 15 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان گفت: در اکثر کشورهای جهان خطوط انتخاباتی اعمال می‌شود و تنها مختص جمهوری اسلامی ایران نیست.

خبرگزاری فارس: خطوط قرمز انتخاباتی در اکثر کشورهای جهان اعمال می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در نشست خبری هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان که شامگاه شنبه در  مهمانسرای سازمان راه و شهرسازی اهواز تشکیل شد اظهار کرد: بعضی از افرادی که با رسانه‌های بیگانه در ارتباط هستند مدعی هستند که نیازی به نظارت بر انتخابات نیست آن‌ها معتقدند زمانی که اراده مردم حاکم باشد باید میدان، باز باشد.

وی ادامه داد: شیوه و نحوه برگزاری انتخابات را قانون مشخص کرده است و این تنها مختص جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه در همه کشور‌ها حاکم است.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان با بیان اینکه خطوط قرمز در قانون اساسی همه کشور‌ها حاکم است اذعان داشت: در آمریکا حزب کمونیست حق شرکت در انتخابات را ندارند زیرا معتقدند که کمونیسم برخلاف سرمایه‌داری است و آمریکا یک کشور سرمایه‌داری است.

وی افزود: همانطور که برای آن‌ها به خاطر مصالح کشورشان خط قرمز وجود دارد، در جمهوری اسلامی نیز به خاطر مصالح دینی و حفظ استقلال نظارت‌هایی بر انتخابات وجود دارد.

سادات ابراهیمی با بیان اینکه بیشترین دلیل تقارن زمانی انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری بحث هزینه‌ها بوده است اضافه کرد: هم زمانی دو انتخابات به نوعی باعث افزایش مشارکت ملت می‌شود زیرا مردم نسبت به انتخابات شورای اسلامی عرق محلی دارند و استقبال حداکثری از این انتخابات دارند.

وی افزود: برای اینکه مردم از انتخابات ریاست جمهوری که جنبه ملی دارد، غفلت نکنند این دو انتخابات هم زمان شده‌اند و با استقبال با شکوه مردم نتیجه این دو انتخابات مثبت خواهد بود.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه تبلیغات برای انتخابات شورای اسلامی چارچوب مشخصی دارد بیان داشت: رای دادن فرد در منطقه‌ای که ساکن نیست غیر قانونی است، اما کاندیدا‌ها می‌توانند در حوزه دیگری غیر از محل سکونتشان کاندیدا شوند.

وی خاطر نشان ساخت: به دلیل اینکه عملکرد بعضی از شوراهای روستایی مثبت نبود مردم تمایلی برای کاندیدا شدن نداشتند و تعداد کاندیدا‌ها کمتر از حد مورد نظر بود، در این مورد به فرمانداری‌ها تذکر دادیم تا اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

سادات ابراهیمی خاطر نشان کرد: در جهت آگاه سازی مردم نسبت به انتخابات باید اطلاع رسانی بیشتری انجام شود و به مردم بگوییم؛ رای دادن آن‌ها در انتخابات، رای دادن به نظام است.



تاريخ : 15 / 2 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: آتش زدن مزارع بعد از برداشت توسط کشاورزان کار غیر قانونی است که در این حوزه نیازمند اطلاع‌رسانی هستیم.
علی فتحی‌نیا  اظهار کرد: کشاورزان به خاطر آسانی از بین بردن کاه‌کلش پس از برداشت محصول اقدام به آتش زدن مزارع خود می‌کنند.
وی گفت: آتش زدن مزارع توسط  کشاورز بعد از برداشت کار غیر قانونی است که باعث آلودگی هوا می‌شود و در این باره باید به کشاورزان اطلا‌ع‌رسانی شود.
رئیس اداره محیط زیست شوشتر در مورد روش غلط آتش زدن مزارع بعد از برداشت توسط کشاورزان افزود: کشاورزان با این تفکر غلط، که آتش زدن کاه‌کلش مزارع بعد از برداشت، باعث از بین بردن علف‌های هرز می‌شود، اقدام به آتش‌زدن می‌کنند در صورتی که این اقدام زیان‌‌های زیادی دارد.
فتحی نیا خاطر نشان کرد: مقاومت علف‌های هرز بسیار زیاد است که این کار باعث از بین بردن آن‌ها نمی‌شود.
وی در ادامه آتش‌زدن کاه‌کلش مزارع افزود: این روش غلط علاوه بر آلودگی در اثر آتش زدن کاه‌کلش باعث خسارت بر خاک و کاهش کیفیت و عملکرد محصول در سال آینده خواهد شد.
رئیس محیط زیست شوشتر گفت: این باور غلط آموزش و آگاهی نیاز دارد که باید با آموزش و تشکیل کلاس‌های ترویجی سطح آگاهی کشاورزان را درباره روش اشتباه آتش زدن کاه‌کلش بعد برداشت ارتقا داد.
فتحی‌نیا عنوان کرد: خوشبختانه جهادکشاورزی در این زمینه اقداماتی انجام داده است و کلاس‌های ترویجی برای آموزش به کشاورزان و آگاهی دادن به آن‌ها در استفاده نکردن از این روش غلط تشکیل داده است.
وی خاطر نشان کرد: جهادکشاورزی می‌تواند به کشاورزان آموزش دهند که به جای آتش زدن مزارع بعد برداشت از کود‌های شیمیایی برای از بین بردن کاه‌کلش استفاده کنند.
فتحی‌نیا گفت: جهادکشاورزی با دادن کودهای تشویقی و کمکی به کشاورزان مانند کود ازت آن‌ها را به استفاده از کود برای از بین بردن کاه‌کلش بعد از برداشت ترغیب کنند تا استفاده از کودها را جایگزین آتش زدن مزارع  بعد برداشت کنند.
رئیس محیط زیست افزود: بعضی از کشاورزان به دلیل ناآگاه بودن به طریقه استفاده صحیح از کودها و کم و زیاد کردن مقدار استفاده از آن نتیجه مطلوب را نمی‌گیرند و در نتیجه دوباره به روش اشتباه آتش زدن کاه‌کلش روی می‌آورند که استفاده صحیح و مقدار مناسب کود به آموزش  زیادی نیاز دارد.



تاريخ : 14 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همان طور که حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) می فرمایند :

 نقش معلم براى یک جامعه، نقش حیاتى است؛ قابل مقایسه ‌با بسیارى از نقش هاى مهم و حساس، در ترکیبِ اجتماعى نیست. این ماده‌ ى خامى [مراد لوح دل بی آلایش و پذیرای نوجوان می باشد] که در اختیار معلم قرار می‌گیرد ، یک لوح ساده است؛ به قول شاعر «من که لوح ساده‌ام/ هر نقش را آماده‌ام»؛ این دستِ نقش گر، این لوح را ترسیم و تصویر می‌کند و هویت جدیدى به او می‌ بخشد.

در سراسر ایران به ‌مناسبت هفته معلم از دبیران بازنشسته و سایر دبیران  شهری و استانی تقدیر و تجلیل شد .

آیا در صالح شهر نیز چنین تجلیلی از معلمان زحمتکش بعمل آمد ؟

معلمانی که از بدو ورودشان به کلاس ، تمام تلاش خود را می کنند تا درس و دانش و تربیت را به فرزندان ما ، آموزش دهند .

همین دانش آموزان هستند که روزی جزء نخبگان و برترین جوانان صالح شهر خواهند شد .

آیا این معلمان جای تقدیر و تشکر ساده ای ندارند ؟

 



تاريخ : 14 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان با اعلام ميزان بارندگي‌هاي 24 ساعت گذشته گفت: بارندگي‌ها تا يكشنبه هفته آينده ادامه دارد و اوج آن امشب و فردا است.
 عليرضا غلام‌پور اظهاركرد: با تقويت زبانه كم‌فشار در استان اين زبانه تا اوايل هفته آينده تشديد مي‌شود. در لايه مياني جو نيز سامانه ناپايداري به شكل بسته و بريده فعال بر استان تاثير خواهد گذاشت.
 وي افزود: با توجه به اين‌كه اين سامانه با كم‌فشار سطح زمين هماهنگ است، در 24 ساعت آينده براي مناطق شمالي و ارتفاعات شمالي استان آسمان نيمه‌ابري تا تمام ابري و به تدريج همراه با بارندگي توام با رعد و برق و گاهي وزش باد قابل ملاحظه و احتمال ريزش تگرگ پيش‌بيني مي‌شود.
غلام‌پور گفت: مناطق مركزي و غربي استان نيمه ابري همراه با بارندگي و احتمال رعد و برق و تگرگ و باد قابل ملاحظه خواهند بود و مناطق جنوب شرقي و ارتفاعات نيمه شرقي استان نيز نيمه ابري تا ابري همراه با بارندگي توام با وزش باد قابل ملاحظه، رعد و برق و احتمال تگرگ پيش‌بيني مي‌شوند.
 معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان ادامه‌داد: مناطق ساحلي و جنوبي استان در 24 ساعت آينده نيمه ابري تا تمام ابري همراه با بارندگي و گاهي توام با وزش باد قابل ملاحظه، رعد و برق و احتمال تگرگ خواهند بود.
 وي با بيان اين‌كه سيستم بارش‌زا در استان جنوبي بوده و بر مناطق جنوبي استان تاثير بيشتري داسته است،‌ تصريح‌كرد: ميزان بارندگي‌ها در 24 ساعت گذشته در شهرستان آبادان 8.9، اهواز 13.2، اميديه 7.7، بستان 1305، بهبهان 21.3، حسينيه 4.6، شادگان 14.4، دهدز 12.7، رامهرمز 5.4، ماهشهر 17.4، هنديجان 20.4، لالي 0.2، آغاجري 8.1، شوش 2.1، گتوند 5 و دزفول 0.7 بوده است.
 غلام‌پور افزود: در بارش‌هاي امشب و فردا ميزان اين بارندگي‌ها در شمال استان افزايش خواهد يافت و سيستم به شمال استان كشيده مي‌شود.



تاريخ : 14 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه در هفته دوم خردادماه خبر داد.

ناصر اقبالی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در طی روزهای 9، 10 و 11 خرداد ماه، به ظرفیت پذیرش دانشجو در این آزمون اشاره کرد و گفت: حدود 70 هزار نفر در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به نحوه توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد، اظهارکرد: کارت ورود به جلسه آزمون سه تا چهار روز قبل از برگزاری آزمون توزیع می‌شود.

اقبالی از افزایش 49 درصدی رشته‌ محل‌های آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: در آزمون امسال تعداد رشته محل‌ها از 2155 در سال گذشته به 3220 رشته محل در سال جاری افزایش یافته است.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در خصوص نحوه گزینش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه، گفت:‌ ملاک گزینش داوطلبان، نمره کل آزمون است.



تاريخ : 12 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول -رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند از انتشار گاهنامه ˈ حرف آخر عشق ˈ به مناسبت تولد دکتر قیصر امین پور خبر داد.

ˈمحمدعلی اسدی ˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت سالروز تولد شاعر انقلاب و دفاع مقدس زنده یاد دکتر قیصر امین پور گاهنامه حرف آخر عشق از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و بین اهالی فرهنگ و هنر توزیع شد.

وی افزود: جهت گرامیداشت یاد و خاطر این شاعرملی تلاش شد باهمکاری برخی از نهادهای فرهنگی و انجمن ادبی دکتر قیصرامین پور این گاهنامه طراحی و چاپ شود تا قدمی در جهت شناسایی بیشتر این شاعر گرانقدر برداشته شود.

دکتر قیصر امین پور در هشتم آبان ماه سال 1386 در گذشت.